Queenstown Daan

23 november 2022 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Terwijl Mir zondag een massage kreeg, kwam ik aan in the Black Sheep. In het backpackers-hostel zou ik twee nachten verblijven om te proeven aan hun levensstijl. Het was even spannend of de ‘echte’ travellers me zouden accepteren maar behalve het feit dat ik een stuk minder stonk, klikten we eigenlijk best goed. Ik vond meteen aansluiting bij drie gasten uit New-Mexico: Joshua, Miguel en Liam. Ze nodigden me uit, mee te gaan naar een gondel net buiten het centrum. De lange gondel lift bracht ons naar een prachtig uitkijkpunt.

IMG-20221123-WA0008IMG-20221123-WA00061485DFB0-5945-47EA-B312-3D9F44E33252

Vanaf de berg kijken we uit over het meer waaraan Queenstown ligt. Het is een prachtig uitzicht. Voor de terugweg kozen we iets avontuurlijkers. Doormiddel van zwaartekracht kon je met kleine karts de berg omlaag racen. Dat was erg vet!

IMG-20221123-WA0007A1CC8F60-754A-41E4-8879-662A6B311A003D856B60-178A-45DB-9497-492EB0C146B2

In Queenstown aten we burritos en kleedden we ons om in het hostel.

ADFB72CD-A604-4FD5-961E-E6C7E646C48E

Een lange broek was namelijk een must voor onze avond activiteit! We gingen naar de Minus 5 Bar in de stad. In de volledig van ijs gemaakte bar dronken we een aantal cocktails uit glazen gemaakt van ijs.

CE876C0F-642A-4852-9509-17A93F0897564E99D3DE-EDBD-4741-A5E9-9315A48F6EAEIMG-20221123-WA0009

We dronken nog een biertje in een Irish pub en vertrokken weer terug naar het hostel.

69E67480-3B4A-468E-AF22-94B46E8B01F4

De volgende ochtend (maandag) zou ik met dezelfde groep Amerikanen een hike maken om de zonsopkomst te bekijken. Daarom was het belangrijk dat ik wakker zou worden van mijn alarm. Helaas was mijn telefoon ‘s nachts naar mijn onderbuurman gedonderd. Ik slaap namelijk in een stapelbed op een kamer met 7 anderen.

B23F6BC2-1ECE-4AD9-8B4E-EA1875519F33

Ik natuurlijk balen in de ochtend: Voorzichtig zoeken naar mijn telefoon, maar hem nergens kunnen vinden. Het is nog erg vroeg, dus ik besluit met mijn laptop ergens een lekker ontbijtje te halen en aan het water te gaan zitten. Eigenlijk wel relaxed zo zonder telefoon. Ik besloot nog even met mijn laptop naar de bibliotheek te gaan, want mijn Chileense onderbuurman lag nog steeds met zijn slaapkop op mijn telefoon.
Beetje kloten met de gemaakte 3D scans is geen straf. Rond een uur of 13 vind ik het mooi geweest en haal ik mijn telefoon op. Mijn Amerikaanse vrienden worden op dat moment ook weer wakker van hun middag dutje, dus we besluiten de stad in te gaan. Joshua en ik hebben leuke gesprekken en maken samen een hyperlapse in de rozentuin.

IMG-20221123-WA0010

(Sorry Rik je werd tijdelijk vervangen, maar als ik zijn foto’s zie, mis ik je extra erg…)
Ik trok mijn schoenen uit om een 3D scan te maken van een standbeeld in het water. We hadden vooral plezier.
Terug in het hostel besloten we ff in de hot-tub te gaan. Lekker douchen en chillen op onze (nog steeds stinkende) kamer. Daar bleek dat we twee nieuwe kamergenoten hadden. De Franse Melanie en de Australische Gaby hadden zin om met ons te gaan eten. We aten taco’s en praatte over van alles. Aansluitend zochten we een bar op waar een soort Elijah figuur zat te jammen op zijn gitaar.

IMG-20221123-WA0011

We drinken bier en krijgen gratis shotjes omdat we zo fanatiek (lees: vals) meezongen met de klassiekers.

27FC4B52-A52E-448E-97B2-01C3B5E1BC8C

Nadat ik de dansvloer op ga en sjans met een aantal oudere dames, besluiten we om terug te gaan naar het hostel. Liam was moe en de mannen zouden morgen ook weer verder reizen. In het naar buiten lopen vang ik op dat er een grote groep vreemde backpackers aankomt bij de bar. Ik ruik daar gezelligheid en besluit afscheid te nemen van mijn vrienden en daar nog even aan te sluiten. Ze blijken ook bij the black sheep te verblijven.
De blog wordt te lang als ik de rest van de avond nog ga beschrijven, dus vraag me de afloop thuis maar. Ik heb me weer kapot gelachen en sloot uiteindelijk om half 3 mijn ogen.

1. Diaan:
    23 november 2022
    Sjiek Daan! Je ziet op de foto al dat het er stinkt😖🤣 Maar ziet er supergezellig uit! Volgend jaar backpacken?
  2. Margriet:
    23 november 2022
    Superverhaal Daan. Had je niet ģraag willen missen denk ik. Een hoop ervaringen rijker.Geweldig man. Wat een reis.
    Liefs, oma
  3. Charel:
    T gaat goed met jullie.
  4. Marij:
    23 november 2022
    Mooi verhaal weer! Zo langzaamaan zal de voorbereiding voor de terugreis wel starten lijkt mij. Succes daarmee😘