7,5 meter gevaar op de weg

30 oktober 2022 - Tutukaka, Nieuw-Zeeland

Na een laatste ontbijt in Auckland pakten we onze tassen en bestelden we een taxi richting Apollo. Eenmaal aangekomen bij de camper-dealer werden we geholpen door een hele vriendelijke meid. We kregen informatie over het huiselijke gedeelte van de camper, maar wisten vervolgens niet hoe we dat slagschip van bijna 8 meter uit de loods moesten rijden. Een monteur vertelde ons dat het meisje een nieuwe stagiair was…

Desalniettemin kroop ik (Daan) achter het stuur en na wat gehannes en een korte stop bij de supermarkt waren we onderweg naar Matapouri. Tijdens die 3 uur durende route kregen we tevens een indruk van het landschap van het Northland. Ik vond het helemaal geweldig. Links rijden was ff wennen, maar ik had het snel onder de knie. Mama heeft overigens geen moment haar ogen van de weg gehaald, en liet mij zo nu en dan weten dat ik best wat langzamer mocht rijden.

Oma, uh, Mama heeft ons wel echt naar een sjieke plek genavigeerd! Ik parkeerde de camper (overigens Van-nessa gedoopt) met haar achterste richting Matapouri Bay, aan het strand.

We vonden dat we wel een biertje verdiend hadden, dus liepen met een b.v.o.-tje het strand op. (Google maar, oma). Op het strand ontvingen we een warm welkom in de vorm van een levendige oranje-roze lucht. Het was een heus ✨ geluksmomentje ✨

‘S avonds aten we pasta en pimpten we de camper met lampjes. Nadat we welterusten zeiden, droeg het geluid van de golven ons naar dromenland.

1. Lotte Bemelmans:
    30 oktober 2022
    Wat een leuk verhaaltje weer en mega vette foto’s!!
    Daan je wordt nog een heuse chauffeur zo 🤪💘💘💘
  2. Pien:
    Prachtig zeg!!! Snap dat jullie #dankbaar zijn
  3. Pap en mam:
    30 oktober 2022
    Mooie camper, wel een joekel moet ik zeggen. Zal best raar zijn om erin te rijden. Heb respect ervoor dat jullie dit allemaal aandurven en dat wij mee mogen genieten.
    Ben trots op jullie allebij.
  4. Annick Ploumen:
    30 oktober 2022
    Sjiek en wat een mooi plekje😍
  5. Jacqueline:
    31 oktober 2022
    Zo schjiek om te lezen smorgens, leuker dan de krant ☺️
  6. Diaan:
    Geweldig!!😍
  7. Liana:
    Boh sjiek omgeving. Mooie camper.🥰💋
  8. Mariëlla:
    Prachtig!😍
  9. Marij:
    31 oktober 2022
    Prachtig daar en super gaaf dat we een beetje mee mogen genieten!😘🍀
  10. Sandra & Paul:
    Sjun doa 😍 prachtig