De eerste stress

31 oktober 2022 - Port Albert, Nieuw-Zeeland

Goeiemorgen! Een frisse duik in Matapouri Bay en we waren klaarwakker.

Maandag stond in het teken van cultuur. Mir kroop achter het stuur richting de treaty ground in waitangi, een belangrijke plek in de Maori geschiedenis. Op de weg daarnaartoe liep de camper haar eerste deuk op. Zo nu en dan versmalt een tweebaansweg namelijk naar een smal bruggetje dat precies breed genoeg is voor een camper. Onze Van-nessa week een beetje uit en stootte tegen de rand van het bruggetje, met als gevolg dat haar koelkast open zwiepte en de inhoud zich door de halve camper verspreidde. Dat is even schrikken! Ik maakte me zorgen om de beschadiging, maar mama paste de kop-in-het-zand methode toe en liet me weten dat we all inclusive verzekerd waren. We reden door en na 5 minuten verdween de struisvogel en controleerde we de schade. Gelukkig was alleen de velg een beetje beschadigd.

In Waitangi nam een Maori-tourguide ons mee op een indrukwekkende rondleiding. Daar leerden we over de geschiedenis van Aotearoa en de ontwikkeling van de Maori gemeenschap. We bezochten nog een cultural experience en maakten foto’s op het terrein. Dit moet je meegemaakt hebben, concludeerden we.

Lunchen deden we in Paihia op een chille plek in een lekker zonnetje. Na het downloaden van een nieuwe playlist maakten we een behoorlijke trip zuidwaarts, naar Port Albert. We kwamen daar in het donker aan.

‘S avonds sloeg bij Mir, redelijk onverwachts, de stress toe: “Wat zit ik hier te doen? Ik heb helemaal geen plan? Ik krijg veel minder gedaan dan ik dacht en dadelijk mis ik van alles. De tijd vliegt, stress, stress, stress.” - Mir. Het ontbreken van een fysieke landkaart zorgde ook voor een gebrek aan overzicht. Ik (Daan) had na die lange autorit geen puf meer om daar gehoor aan te geven dus ik ging naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marij:
    Cursusje “mindfulness” Mir?😜
  2. Eltie:
    Let it go let it go🎶
  3. Jacqueline:
    1 november 2022
    😂 de struisvogel verdween!
  4. Pap en mam:
    1 november 2022
    Laat jullie niet gek maken, jullie zijn niet voor niets all risk verzekekerd. Hoor wie dit zegt....Was weer een prachtige dag aan de fotos te zien.Een belevenis nu al en jullie zijn nog maar net aan de reis begonnen. Tip van Marij is een goeie, hier kun je de cursus mindfulness in praktijk brengen. Wees verder lief voor Vannessa en geniet van jullie superreis. Liefs van Pap / opa en Mam/ oma...
    Verheugen ons steeds weer op jullie verhaal
  5. Natascha:
    Adem in, adem uit. Stress leidt tot nieuwe inzichten 😉
  6. Yvon:
    1 november 2022
    Klein deukje mag de pret zeker niet drukken! En beetje stress van mama zal vast weer geweken zijn!
    Super leuk om jullie zo te volgen!!
    Op naar nog meer mooie verhalen met Vanessa!!😘
  7. Diaan:
    1 november 2022
    Sjiek geschreven Daan: kop-in-het-zand-methode en geen puf meer om er gehoor aan te geven🤣

Morgen ff kaartje kopen en uurtje met mam gaan zitten om flexibel plan te maken en ze is weer helemaal zen❤️

Mir, Ig sjnap dig… bin inne mega-planner🙈🤷🏽‍♀️
  8. Annick Ploumen:
    1 november 2022
    Hey Mir en Daan rustig aan hè. Plan alleen de echte must do’s en voor de rest go with the flow. Enjoy😘
  9. Kim:
    1 november 2022
    Een genot om dit te lezen!
    Ik heb trouwens nog wel wat post its liggen
  10. Ingrid Ploumen:
    1 november 2022
    Haha Daan, wat beschrijf je dit weer leuk!
    Mir, Zen alles keumt good 😘
  11. Pascalle:
    Geweldig geschreven Daan. Vanessa, merk het op en laat het los. 😉
  12. Emilie:
    2 november 2022
    Super leuk hoe je schrijft Daan!
    Geweldig leuk jullie zo te kunnen volgen! Geniet!
    @Mir; jij hebt in een ijsbad gezeten, dus jij kunt stress nu heeeeel goed handelen!