Hell's Gate

4 november 2022 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

We reden vanmorgen in een uurtje van Mc Larens park naar Rotorua. Een klein stadje in een groot vulkanisch gebied. Op plekken komt de stoom uit de grond en het meurt er naar zwavel. We parkeerden in het centrum want we kunnen vanmiddag pas op de camping terecht.

De Maori bewerkten de groene jade waar Nieuw Zeeland om bekend staat en in een grote "jade-juwelier" kocht ik een eerste souvenir.

20221105_083931

Daarna bij de i-site (VVV) advies gevraagd over de planning van vandaag. Het werd de Hell's Gate. Een vulkanische plek waar de aarde onder je voeten in beweging is. Overal komen stoom, bubbels of water omhoog. Een beetje creapy landschap, maar erg mooi. Het deed me weer aan IJsland denken.

20221104_13482820221104_14184620221104_14043920221104_142944_00520221104_14251920221104_142034

Daarna de mud-baden in. Het zou een weldaad voor je huid zijn...Daarna in de zwavelbaden om te relaxen. 10 Jaar jonger maar 's avonds opnieuw douchen want die geur krijg je niet uit je poriën!

IMG-20221104-WA001420221104_15362020221104_153146

Toan naar de campingplek in het centrum van Rotorua. Ik moest achteruit inparkeren op een kleine plek😰. Jullie weten inmiddels dat Vanessa een maatje meer heeft, dus het lukte niet echt... De dikke toeristen op hun campingstoeltjes die me stiekem uitlachten, irriteerden me mateloos. Dus uiteindelijk gewoon vooruit ingeparkeerd en nu moeten we min of meer door de coniferenhaag die als afscheiding dient, de camper naar binnen💁‍♀️.
Ik trok een biertje open en Daan ging nog even het centrum in.
Mooie dag weer!

20221104_182842

Erg leuk trouwens om de reactie's op onze verhalen te lezen🥰

(Daan: Ik ging daar op zoek naar wat leven, maar in de hostels van Rotorua waren 'visitors not allowed' en zonder paspoort kom je ook geen bar in natuurlijk. 😅

Uiteindelijk in een cafe/ bar gaan zitten om de 3D scans te uploaden die ik gisteren gemaakt heb in het McLaren Falls park.

IMG-20221105-WA0001

(Tweede poging om wat mensen te ontmoeten in Taupo?)

1. Charlotte van de Ven:
    4 november 2022
    Over een paar dagen zal het zwavelluchtje wel weg zijn. Perfecte oplossing toch met Vanessa, knap dat je de neiging kon onderdrukken om ze ‘per ongeluk’ van het stoeltje te rijden 😉.
  2. Mir Wassen:
    4 november 2022
    Ik zal straks een stiekeme foto maken van de toeschouwers🙈
  3. Marij:
    4 november 2022
    Blijkbaar weet Vanessa jullie toch nog steeds een beetje uit te dagen! Laten we wel hopen dat de capriolen van vorige week als een soort “ontgroening” dienden en dat ze niet meer voor zo’n stress zorgt!
    Het ziet er nu in ieder geval heerlijk relaxed uit bij deze unieke wellness activiteit en het levert weer fantastische plaatjes op. Genieten!!!😘🍀
  4. Mir Wassen:
    Daar gaan we van uit! Ontgroening: V
  5. Diaan:
    5 november 2022
    Wat een mensenschuwe hostels, bah… voor de rest ziet het er weer zalig uit!!
    Ook het souvenir🤩
  6. Yvon:
    Super fotos wer!!
    Ziet dr heerlijk oet allenui!
    Hopelijk fysiek och, qua moddergeur en ut langs coniferen sjravele🤣
    Ken mich vuursjtelle dat “ lovely neighbours” sjpass howwe😉🙊
    Super leuk um uch te volgen. Och um 6 oer sjmurges🥰
    Have fun samen!!😘
  7. Melanie:
    5 november 2022
    Super leuk om jullie reisverhalen te volgen! Kunnen we een beetje meegenieten.. ziet er fantastisch uit allemaal! Have fun! 😘
  8. Mariëlla:
    Sjiek! Brrrrr zwavelgeur😅 En wat in sjieke foto van Daan🤩👌
  9. Natascha:
    5 november 2022
    Prachtige foto's wer, ech geweldig en mieng oprechte complimenten dat se in zoene vrachtwaage durfs te vaare en doamit och nog achteroet kens parkeren!
  10. Nicolle:
    6 november 2022