Gas terug

3 november 2022 - Omanawa, Nieuw-Zeeland

Wie erop hoopt om elke dag zo’n spannend verhaal te lezen als gisteren, moet ik toch echt teleurstellen. Gisteren en vandaag vatten we in een blog samen omdat het relaxte dagen waren.

Na het avontuur met de camper sliepen we alsnog op de prachtige plek in de bossen.  De volgend ochtend hebben we langs de rivier ons ontbijtje genuttigd.

20221102_080932

Er zijn weinig andere bezoekers, wel staan er oude (sta)caravans die er wat rommelig bij liggen. Het is duidelijk nog voorseizoen.

Na het ontbijt laten we de centen achter in de honesty-box (want we deugen) en vervolgen we onze weg richting het stadje Coromandel. Het tweede deel van de mooie kustweg waar je de neiging hebt om elke twee minuten een foto te maken; daar zijn we maar mee gestopt.

8FF1F7F8-66D9-4A1B-B5A9-721E8D87815E

BB2800A9-53CA-4BF8-84F2-6A223A8614D1

Coromandel is een klein gezellig dorpje waar we bij de plaatselijke VVV van twee seniore dames een tip voor een wandeling krijgen (omdat Daan het oude treintje echt te truttig vindt...)Daarna in een cafeetje de heerlijkste cappuccino aller tijden gedronken!

265C0CFD-E363-432B-9FA8-30FFD0B31A7E

De wandeling was prachtig, langs de kust en door bossen waar “native trees” te vinden zijn. Deze enorme joekels, met een doorsnee van ik weet niet hoeveel meter, worden zo goed geschermd dat we onze schoenen moesten desinfecteren alvorens we het bos mochten betreden. We eindigen de dag na nog een uurtje rijden in Whitianga, op een echte camping met een warme douche en een pizza.

109A7C86-4DB8-4120-B2BB-EECA35BEA58DB622A94E-413F-4A4E-B834-B7A7431318F1Vanmorgen was het bewolkt dus een prima dag om eerst boodschappen te doen en daarna een paar uur te rijden. Daan kroop weer achter het stuur en ik merk dat ik toch enigszins getraumatiseerd ben... Bij iedere hobbel in de weg waar de camper naar links overhelt, schiet ik in de stress. De route die over een nat wegdek door de bergen leidt, helpt daar niet echt bij. Daan, die overigens foutloos reed, raakte lichtelijk geïrriteerd om mijn opgefokte gedrag.

Na drie uur rijden komen we aan in het MC Laren Falls park. Een mooie plek waar we ook weer bijna alleen staan. Na de lunch is het droog en bezoeken we de MC Larn watervallen.  Eerlijk? Mwah.... (ik denk ook echt dat je als je in IJsland bent geweest, gewoon geen watervallen meer moet bezoeken)

20221103_17191320221103_16513420221103_164415

Na de wandeling besluit Daan er met zijn camera alleen op uit te gaan. Hij had duidelijk even een “overdosering mama”. Uiteindelijk blijven we gewoon een heel normale moeder en een zoon😉

De dag afgesloten met een korte wandeling over de glowworm-track.

Zo schattig!

360F60C0-D0C2-4921-9976-32F60ECF0722

1. Margriet:
    3 november 2022
    Paar relaxte dagen is ook niet verkeerd toch.Eerst maar eens lekker slapen en morgen nieuwe plannen. Mooie foto's weer trouwens
  2. Eltie:
    3 november 2022
    Ja niet te veel sensatie op jullie reis, maar wel leuk voor de volgers. …als het goed af loopt . ….doch maar rustig aa😜
  3. Lotte Bemelmans:
    3 november 2022
    Weer een leuke story en foto’s sjatjes 🫶🏼
    Knoevel voor jullie
  4. Nicolle:
    3 november 2022
    Gelukkig dat er meteen relaxte daag volgen op zoeng heftige situatie…
    Geneet mar lekker🤣
  5. Diaan:
    3 november 2022
    Ziet dr wer fantastisch oet! En af en toe ff get oane elkaar doeë, is gezonk. Uur mot nog lang🥰🤣
  6. Finy:
    3 november 2022
    Wat een mooie leuke en spannende verhalen! En wat eng prachtige foto's!dat is geniete op zieng best.Amuseerd uch!erg leuk um uch op deze manier te volgen zoe reizen vur een bietje mit uch mit!
  7. Sandra & Paul:
    3 november 2022
    Heerlijk um te leaze en te zieje allenuij 🥰
  8. Natascha:
    3 november 2022
    Heerlijke verhalen, och wen ier nieks dot, is ut leuk um te leeze!
  9. Marlies Pelzer.:
    Heerlijk voor al die mooie verhalen te lezen. Geniet er maar van met Daan. 😘
  10. Mir Wassen:
    Dat doen we Marlies! Groetjes aan Pierre!!🍀
  11. Mariëlla:
    Prachtig😍
  12. Yvon:
    3 november 2022
    Heerlijk wer!! Sjiek die sjoon desinfecteren! Moos gidderinne dat doewe of alling ier?🤣😉
    Ziet dr wer zalig oet en Hued zich super aa! Och effe fijn zoe hei en doa get momenten Alling!🥰
    Geniet good wier!!😘
  13. Mir Wassen:
    4 november 2022
    Gidderinne dea doa der boesj in wilt, mot durch dea gate. Op et vliegveld mosse och verklaren dat dieng outdoor-sjoon reen zind. Ze zind zuinig op hun land. Tenminste op dat vlak. Verder is recyclen nit uuveraal normaal...
  14. Ome oen:
    Waanzin!
  15. Audrey:
    4 november 2022
    Prachtige foto’s en verhale, sjiek um mit te “reeze”😊